Sara Sandberg

MY MONDAY

Denna måndag har varit det skönaste på länge. Vaknade upp vid 8 av mig själv och låg och kollade grey's anatomy tills mitt alarm ringde vid 9. Sen bytte jag om och gick och åt frukost tillsammans med Sophie. Min första, och enda, lektion skulle börja vid 11 så innan det passade jag på att få några minuter på "studyhall". Som athlet på mitt college så måste man få 6h pluggande i studyhall varje vecka, sen om jag jobbar extra timmar så kan man använda 2av dem veckorna efter då man bara behöver vara där i 4 timmar. Det låter väldigt jobbigt, men är faktist ganska skönt! Efter min lektion vid 11 så begav sig jag, Jamie och Sophie till vår plan och tränade lite extra på skott och mottagningar, vilket var kul men jobbigt då de var 28grader och strålande sol. Vi bestämde oss sedan att åka till Zoës kitchen för lunch vilket var underbart, tror bokstavligen det är mitt favvo matställe här borta!!
Under kvällen har jag pluggat och varit på FCA, vilket är en grupp med kristna athleter som bokstavligen pratar om Bibeln. För min UCOL klass så måste jag gå på ett kulturlärt event och skriva en uppsats om eventet. Så FCA blev mitt event, vilket enligt mig var VÄLDIGT annorlunda om man jämför vad jag kulturlärt är van vid, men endå en intressant upplevelse!

Nu ska jag krypa ner i sängen, natti natti!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress