Sara Sandberg

MONDAY & TUESDAY

Igår hade jag min första mattelektion och min första psykologilektion, vilket var väldigt intressant då matten ungefär är på samma nivå som i ettan på gymnasiet och psykologin är bokstavligen samma som i tvåan och trean. Så förhoppningsvis kommer matten bli svårare och psykologin annorlunda, annars blir det två väldigt lätta klasser vilket jag egentligen inte skulle ha något emot!

Dagens schema har sett annorlunda ut. Från 8-9:15 hade jag sociologi, som också är väldigt likt om inte exakt samma som de jag redan läst. Sedan från 9:30-10:45 så hade jag UCOL, vilket är en kurs för Freshmen Ahtletes. Man jobbar med mål, självförtroende, planering och massor mer. Det verkar vara en enkel kurs, men även väldigt intressant då den går in på kulturskillnader och intressanta undersökningar! Från 11-12:15 hade jag sedan Western History and Culture, som i stort sätt handlar och första och andra världskriget. En kurs jag tror jag kommer trivas bra i! Efter dessa 3 lektioner hade jag sedan lunch och sedan gym och fotbollsträning. Sen kollade vi herrarnas match på kvällen och de vann med 6-0, Go 49ers!!!

(Glömde nämna ovan att jag även tar en till kurs "Literature and Culture", vilket är en 100% online kurs. Där jag i stort sätt bara får läsa böcker, svara på frågor och göra test samt diskussioner Online. Är väldigt nervös för hur denna kurs ska gå, i och med att jag inte direkt tycker om att läsa och allt är i stort sätt läsuppgifter, men även för att allt du skickar in kan läsas av de andra eleverna...)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress